ایرانیان جهان

آخرين مطالب

لاتاری چیست | لاتاری چه مزیتی دارد؟ / لاتاری 2026 چگونه است ایالات متحده آمریکا

  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ، لاتاری یا گرین کارت آمریکا یکی از مهم ترین موضوعاتی است که خیلی از آمریکا دوست ها به دنبال دریافت آن هستند. گرین کارت یا لاتاری تا به امروز خواهان زیادی دارد. ثبت نام در لاتاری اصلا به هیچ عنوان سخت نمیباشد. فقط یک سری شرایط دارد که باید آن ها را دارا بود. برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
لاتاری چیست؟ همونطور که گفته شد یک فرصت برای مردم سراسر جهان هست که با قرعه کشی و چاشنی شانس بتوانند برگه ورود به کشور امریکا را کسب کنند. این برگه یا همان گرین کارت آمریکا یا کارت سبز مدرک و سندی است که نشان دهنده این می باشد که یک نفر دارای اقامت دائم و قانونی کشور امریکاست. این مدرک در واقع به دارنده آن اجازه میدهد آزادانه در ایالات متحده زندگی کنه و به کار و تحصیل و تفریح بپردازند.

ایرانیان جهان

ممکن است روش های دیگری برای اقامت مثل شرایط شغلی یا شرایط قهرمانی مثل موفقیت های علمی هنری و ورزشی باعث شود گرین کارت به افراد تعلق گیرد، اما ساده ترین راه و ارزانترین روش ورود به امریکا برنده شدن در قرعه کشی لاتاری است.
قرعه کشی یا لاتاری هدفی جز تسهیل ورود به امریکا ندارد و هدف اصلی آن اهدای گرین کارت آمریکا به افراد سراسر دنیا ست و مهمترین دلیلی که برای این شانس در نظر گرفتند تحقق شعار “حفظ تنوع نژادی،فرهنگی و مذهبی” در ایالات متحده آمریکاست.
هرساله 55.000 نفر به صورت اتفاقی فقط با قرعه کشی آن، گرین کارت امریکا را به دست می آورند و در واقع امریکا هر ساله 55هزار سهم از ویزای مهاجرتی خود را به برندگان لاتاری اختصاص داده است. البته این تعداد معمولا بین کشورهای مختلفی در سطح جهان تقسیم میشود با ذکر این نکته که برخی کشورها هر ساله در لیست های مختلف، از لیست دریافت کنندگان سهم قرعه کشی لاتاری خارج می شوند. به عنوان مثال ایران یکی از کشورهای مجاز به ثبت نام در این قرعه کشی است و همه ساله بیش از 3000 نفر برنده ویزای لاتاری در ایران می شوند.
گرین کارت و تابعیت چه فرقی دارد؟ گرین کارت دارای یک زمان مشخص است و تاریخ انقضا دارد اما شهروندی هیچ مدت زمان و محدودیتی ندارد.
یکی از شرایط تابعیت، سوگند یاد کردن است که در گرین کارت چنین شرطی وجود ندارد.
دارنده تابعیت امریکا می تواند صاحب امتیازات حقوقی چون شرکت در رای گیری سراسری باشد اما برای دارنده گرین کارت این امتیاز وجود ندارد.
دارنده گرین کارت می تواند در امریکا زندگی نکند ولی باید هر 6 ماه یک بار به امریکا برگردد، اما شهروند امریکا چنین محدودیتی ندارد.
البته نکته جالب این است که دارنده گرین کارت اگر به طور مداوم 5 سال در امریکا سکونت داشته و زندگی کند تابعیت امریکا برای او در نظر گرفته خواهد شد./قصران گشت
مدارک لازم ثبت نام لاتاری برای ثبت نام لاتاری داشتن مدارک زیر الزامی است:
عکس لاتاری
مشخصات فردی
هزینه ثبت نام
آتلیه عکاسی مجموعه کارت سبز آمادگی تهیه عکس مخصوص لاتاری مطابق با استانداردهای مورد نیاز را برای شما عزیزان دارد. برای ثبت نام لاتاری پاسپورت نیاز نیست اما پس از قبولی باید پاسپورت داشته باشید.
مزایای لاتاری آمریکا ثبت نام آن رایگان است : شما با ثبت نام در لاتاری هیچ ضرری نمی‌کنید. ثبت نام در سایت اصلی لاتاری رایگان است. فقط باید در زمان ثبت نام لاتاری به سایت لاتاری وارد شوید و فرم ثبت نام را تکمیل کنید.
اگر در لاتاری ثبت نام کنید و برنده شوید، شانس بسیار بزرگی برای مهاجرت به آمریکا خواهید داشت. اگر هم شانس با شما یار نباشید و برنده نشوید، هیچ چیزی از دست نخواهید داد. فقط شانس خود را امتحان کرده اید.
در سایت لایزرو راهنماهای کاملی برای ثبت نام لاتاری وجود دارد. می‌توانید از این آموزش ها استفاده کنید و یا اینکه از فرم ثبت نام آن سایت لایزرو برای ثبت نام در آن استفاده کنید.
شانس برنده شدن در آن برای همه یکسان است : در بعضی از قرعه کشی ها شرایطی وجود دارد که شانس برخی از شرکت کنندگان نسبت به بقیه بیشتر می‌شود. درچنین وضعیتی افرادی که شرایط کمتری دارند، شانس کمتری به دست می‌آورند.
اما در لاتاری گرین کارت آمریکا تمام ثبت نام کنندگان فقط یک شانس برای برنده شدن دارند. ثروتمندان و افراد با مدرک تحصیلی بالا هم یک شانس دارند. افراد دارای مدرک دیپلم و سطح مالی پایین نیز یک شانس دارند. هیچ شخصی از شخص دیگر بالاتر نیست!
البته اگر متاهل باشید، راهی وجود دارد که می‌توانید دو شانس برای برنده شدن در آن داشته باشید.
گرفتن اقامت دائم آمریکا بدون هیچ شرایط خاص : اگر یک فرد عادی هستید و در خود هیچ ویژگی خاصی برای مهاجرت نمی‌بینید. این شانس کاملا مخصوص شماست. برندگان آن بدون دانستن زبان انگلیسی، بدون داشتن مدرک دانشگاهی، بدون داشتن فامیل در آمریکا و حتی بدون داشتن شغل و مهارت می‌توانند به آمریکا مهاجرت کنند و به محض ورود اقامت دائم این کشور را دریافت می‌کنند.
گرفتن اقامت دائم آمریکا امتیاز کمی نیست! برخی افراد با میلیاردها سرمایه گذاری و یا حتی داشتن بهترین مهارت ها و مدرک تحصیلی هنوز نتوانسته اند اقامت دائم آمریکا را دریافت کنند. اما یک برنده لاتاری با شانس خود و بدون داشتن هیچ شرایط ویژه، اقامت دائم آمریکا را دریافت می‌کند.
مهاجرت به همراه خانواده : برنده آن می‌تواند به همراه همسر و فرزندان زیر 18 سال خود به آمریکا برود. یعنی هیچ نگرانی بابت تنها ماندن خانواده خود ندارد. اگر شما در شانس آمریکا برنده شوید، همسر و فرزندان شما نیز برنده شده اند و می‌توانید همراه هم و به صورت همزمان به آمریکا بروید و برای همیشه در این کشور زندگی کنید.
مهاجرت به آمریکا در سریع ترین زمان ممکن : همه مراحل مهاجرت برنده آن به آمریکا در کمتر از یکسال و نیم انجام می‌شود. پس حرف درستی است که اگر بگوییم لاتاری سریع ترین روش برای مهاجرت به آمریکاست. مراحل بعد از برنده شدن لاتاری هم اصلا پیچیده نیست و می‌توانید در مقاله کارهای بعد از برنده شدن لاتاری، با این مراحل و زمانبندی آن‌ها آشنا شوید.
مهاجرت به آمریکا با کمترین هزینه : توجه کنید که مهاجرت به آمریکا بدون پول امکان پذیر نیست. شما حتی برای سفر به یک شهر دیگر در ایران نیز به پول احتیاج دارید! اما هیچ روشی برای مهاجرت به آمریکا، ارزان تر از لاتاری نیست.
روش های زیادی برای تامین تمکن مالی لاتاری وجود دارد و شما می‌توانید با هزینه بسیار کم به آمریکا برسید. در مقاله هزینه های بعد از برنده شدن در آن، می‌توانید در مورد جزییات این هزینه ها اطلاعات کاملی را به دست آورید.
در آمریکا هیچ محدودیتی برای برندگان لاتاری نیست : برخلاف تصور عموم مردم، برندگان هیچ محدودیتی در آمریکا ندارند. کسانی که اقامت دائم آمریکا (گرین کارت) دارند، تقریبا از تمام حقوق و امتیازات شهروندان عادی آمریکا برخوردار هستند.
برندگان لاتاری می‌توانند به هر مدت که نیاز است در شهر دلخواه خود زندگی کنند، تحصیل کنند و کار مورد علاقه خود را داشته باشند.حتی مجاز هستند که هر وقت که خواستند به کشورهای دیگر و ایران سفر کنند. هیچ مانعی برای آن‌ها وجود ندارد! برندگان لاتاری مقیم قانونی آمریکا هستند./لایزرو
اندیشه معاصر
پایان/*
اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1240584/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رئال مادرید – دورتموند؛ ترکیب رسمی

رئال مادرید - دورتموند؛ ترکیب رسمی

هر ادعای حاکمیت و مالکیت درباره سه جزیره ایرانی فاقد اعتبار است

هر گونه ادعای حاکمیت و مالکیت درباره سه جزیره ایرانی اعتبار ندارد

میلان 0-0 کلوب بروخه؛ نیمه اول

نبرد بزرگ اروپا؛ تقابل بارسلونا با بایرن مونیخ زیر نظر دو مربی جوان و تحسین‌برانگیز

تداوم واردات مواد اولیه فولادسازی روسیه به اروپا

هرگونه ادعای حاکمیت و مالکیت درباره سه جزیره ایرانی بی‌اعتبار است

جبهه اصلاحات: ادعای اتحادیه اروپا درباره جزایر سه گانه غیرقابل قبول است

ای مگس، عرصه سیمرغ نه جولانگه توست/ واکنش دفتر تحکیم وحدت به ادعاها درباره جزایر سه گانه

آرسنال – شاختار دونتسک؛ ترکیب رسمی

آرسنال - شاختار دونتسک؛ ترکیب رسمی

پاری سن ژرمن - آیندهوون؛ ترکیب رسمی

یوونتوس - اشتوتگارت؛ ترکیب رسمی

یوونتوس – اشتوتگارت؛ ترکیب رسمی

پاری سن ژرمن – آیندهوون؛ ترکیب رسمی

سخنرانی عزیزجعفری در مراسم گرامیداشت شهید نیلفروشان | اسراییل بعد از وعده صادق1 با چند موشک نقطه‌ای در اصفهان را هدف قرار داد +ویدئو

ثبات بازار سنگ آهن در چین

رشد قیمت بیلت در چین

افزایش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در صنعت فولاد چین

چگونه دستگاه‌های تزریق پلاستیک چینی رقابت بازار جهانی را در دست گرفته اند؟

هزار مدرسه محیط زیستی باید در مدارس، مساجد و سراهای محله ایجاد شود

نمایشگاه های توانمندی‌های مناطق آزاد و صادرات به افغانستان در مشهد برپا شد

پزشکیان: به دنبال جلوگیری از گسترش درگیری در منطقه هستیم

باید کمک کنیم تا ملت افغانستان به آرامش برسند/ نارندا مودی: بندر چابهار نقش مهمی در تنظیم روابط ایران و هند دارد/ سلام بنده را به رهبری برسانید

اسناد محرمانه پنتاگون لو رفت؛ جزئیاتی از برنامه‌های اسرائیل علیه ایران فاش شد

خواهر رهبر کره‌شمالی: اوکراین و کره‌جنوبی «سگ‌های دست‌آموز آمریکا» هستند

انتخابات آمریکا و جنگ اسرائیل با هم به اوج می رسند

هک، خیانت یا عملیات فریب؟؛ افشای نقشه‌های تل‌آویو علیه تهران

آمریکا 6 شرکت چینی را به بهانه ارتباط با برنامه‌های نظامی ایران تحریم کرد

چرا هریس در نظرسنجی‌ها از ترامپ عقب افتاد؟

اتهام‌زنی مقام آمریکایی:روسیه، چین و ایران در پی تفرقه افکنی قبل از انتخابات آمریکا هستند

ادعای نشریه عبری: آرین طباطبایی، یک مدیر ایرانی در دفتر وزیر دفاع آمریکا، مظنون به افشای اسناد مربوط به برنامه های اسرائیل برای حمله به ایران است

لیونل مسی در آمریکا ابرقهرمان شد!

چرا کامالا هریس در نظرسنجی‌ها از ترامپ عقب افتاد؟

طلا ثابت ماند

گمانه‌زنی‌های جدید درباره حمله احتمالی اسرائیل

آمریکا شریک جرم همه جنایت‌های صهیونیست‌هاست

کارمند ارشد «پنتاگون» مسئول افشای اسناد مرتبط با ایران است

آمریکا: ایران به دنبال تفرقه‌افکنی در آمریکا است

فاصله هریس و ترامپ در نظرسنجی ها | شانس یک نامزد باز هم بیشتر شد

سیاست خارجی هریس و ترامپ در آوردگاه «برجام»

اسکای نیوز: کارمند ارشد «پنتاگون» مسئول افشای اسناد مرتبط با ایران است

وزیر دفاع آمریکا مظنون به افشای اسناد محرمانه درباره حمله اسراییل به ایران است

ادعای «اسکای‌نیوز» درباره افشای اسناد مرتبط با ایران توسط یک کارمند پنتاگون

کارمند «پنتاگون» مسئول افشای اسناد مرتبط با ایران!

کامالا هریس: اگر ترامپ رئیس‌جمهور بود، پوتین در کی‌یف می‌نشست

اتهام جدید مقام اطلاعاتی آمریکا علیه این سه کشور

روایت رسانه آمریکایی از رسوایی نشت اطلاعات از دولت بایدن

المانیتور: تفاهم بی سر و صدای آمریکا و اسرائیل درمورد ایران در روزهای اخیر / قرار است به تل آویو در ازای عدم حمله به تاسیسات نفتی و اتمی ایران، پاداش هایی داده شود